Sunday 11 March 2018

EURO TRIP (PART 10) - Lisbon

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

5/1/2018 (Selasa)

Check out rumah airbnb hari ini, tuan rumah allow tinggal beg dekat rumah dia, so jom jalan-jalan sekitar bandar Lisbon. Line metro di Lisbon tidak banyak, ada 4 line sahaja. Jadi mudah nak travel dengan metro disini. Selain metro ada juga tram dan bus sekitar lisbon. Alang-alang kami sudah beli 24H transportation pass, jadi kami boleh naik suka hati pengangkutan awam di sini.
Pagi dari Lisbon

Antara tempat yang kami pergi di sini:

1) Praca do Comercio - street jalanan, dimana kanan kiri banyak kedai-kedai makan, fashion dan souvenier. Dia bersambung dengan pantai.Pantai di sini pun cantik.

2) Praca dom Pedro IV - downtown dia, banyak kedai-kedai di sini.

Kami tidak dapat pergi banyak tempat di Lisbon memandangkan hanya satu hari sahaja. Lepas pusing-pusing, cepat-cepat pergi balik rumah airbnb untuk ambil beg dan terus ke airport Portugal.
# Can not skip Portugal

Flight kami by vueling air pada jam 5.25 petang ke Zurich, Switzerland. Kami sampai di Zurich lebih kurang jam 8 malam, Tanpa membuang masa kami terus ke tempat sewa kereta, sebab selama di Zurich kami akan travel dengan kereta semuanya. Base kami di Luzern, so dah dapat kereta, terus pandu ke Luzern city. Alhamdulillah sampai dengan selamat di rumah airbnb Luzern. Check in dan tidur.