Saturday 10 November 2018

Business Class KLM Airlines review.

Asslamualaikum dan salam sejahtera

Untuk posting kali ini, aku ingin membuat review tentang kelas perniagaan (Business Class) untuk KLM airlines dari Jakarta ke Kuala Lumpur yang aku naik baru-baru ini waktu pergi tonton Sukan Asia Jakarta.

Aku beli untuk satu hala sahaja dari Soekarno Hatta Terminal ke Kuala Lumpur International Airport, tiket harga RM680 dan aku beli terus dari webiste KLM airlines. Penerbangan KLM ini sebenarnya dari Jakarta ke Amsterdam, Belanda dan flight akan layover kejap di KLIA untuk ambil  penumpang dari sini.

Penerbangan KLM ini menggunakan pesawat boeing 777-200, kod KL0810 berlepas pada 7.25 pm dan dijangka tiba di KLIA pada 10.30 pm. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 2 jam sahaja, boleh la merasai juga naik business class KLM walaupun sekejap sahaja. Hehehe. Untuk lounge KLM tumpang garuda airlines lounge, So, aku datang awal untuk enjoy lounge Garuda ailines di Terminal 3. Urusan check in di kaunter juga berjalan dengan lancar.
Front desk
Komen dari segi Garuda lounge, bagi aku cantik, sebab semuanya barang baru kan. Dari segi makanan, tak banyak pilihan yang disediakan dan yang paling aku suka dia ada kerusi mengurut ala-ala Ogawa dekat sini. Bilik wayang juga ada dekat sini. Tandas dalam lounge jauh sikit nak kena jalan.
Ruang legar

Kerusi urut kaki

Bilik TV

Ruang makanan


Boarding process berjalan dengan lancar, kelebihan kelas business akan diberi keutaamaan untuk masuk pesawat. Masuk dalam pesawat, terpegun dengan kecantikan pesawat boeng 777, sangat besar dan selesa. Konfigurasi tempat duduk dalam kelas business ialah 2-2-2 dan yang paling bestnya kerusi boleh flat bed. Setiap penumpang juga diberi amenities kit yang diletak dalam pouch bag.
2-2-2

Flat bad

Tempat caj

Kaki boleh melunjur
Dari segi makanan, inspired by Farah Quinn dan dia merupakan antara chef selebriti di Indonesia, dari segi rasa aku rasa biasa-biasa sahaja. IFE memang terbaik, sarat dengan cerita tetapi tidak sempat sebenarnya nak habiskan satu movie pun. Haha. Layanan anak kapal pula, OK sahaja, dia orang pun tidak sempat mana nak melayan satu-satu sebab penerbangan yang sangat cepat dan dia orang nak kena pula prepare untuk penerbangan seterusnya ke Amsterdam. Overall, memang aku berpuas hati dengan KLM airlines ini.
Pouch bag



Menu

Dinner malam tu

Semoga boleh naik KLM lagi

Next destinasi...




No comments:

Post a Comment